Voordelen van een live chat op uw website

Een live chat op uw website? Stel u bezoekt de website van een bedrijf en u wilt meer te weten komen over een bepaald product. Of u heeft een klacht over een aankoop. U kan nu (meestal) kiezen uit een aantal opties:

Keuze genoeg? Niet als u het ons vraagt. Aan alle drie de mogelijkheden hangen verschillende nadelen, die ervoor zorgen dat contact tussen bedrijf en klant uitblijft. Vandaar dat wij dit artikel schrijven over een vierde alternatief; de live chat. Wat zijn dan precies de voordelen?

Een live chat is functioneel en snel

Met behulp van een live chat kunnen uw klanten snel antwoord krijgen op hun vraag, zelfs vanaf de bank in hun woonkamer. Het is een stuk laagdrempeliger dan telefoneren. Het kan altijd even tussendoor en je belandt niet in een wachtrij of het nummer is in gesprek. Ook vindt niet iedereen het even prettig om te telefoneren met een vreemde. Daarnaast zit ook niemand te wachten op een handige verkoper die je allerlei producten probeert op te dringen aan de telefoon. Staat het antwoord op de vraag op de website, dan krijg je als klant gewoon het linkje doorgestuurd. De URL naar de juiste pagina via de telefoon uitleggen is dan toch minder gemakkelijk. Zo is een live chat een soort Whatsapp gesprek, maar dan zakelijker. Tenslotte worden de chats ook opgeslagen, zodat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan over hetgeen dat afgesproken is.

Een live chat kan zorgen voor meer klanten

Een live chat zorgt voor meer klanten, omdat uw website meer vertrouwen uitstraalt en klanten dichter bij het bedrijf brengt. Daarnaast zullen mensen minder snel een barrière voelen om contact op te nemen. Mensen die geen zin hebben om te bellen of geen zin hebben om te wachten op antwoord op hun mailtje zouden normaal misschien besluiten om weg te klikken of verder te zoeken. Dit voorkomt u door een toegankelijke mogelijkheid tot communicatie op je website.

Op een andere manier meer klanten krijgen? Lees ons artikel over zoekmachineoptimalisatie!

Efficiëntievoordelen voor uw bedrijf

Chatten is voor een bedrijf efficiënt ten opzichte van telefoneren, omdat een medewerker meerdere chatgesprekken tegelijkertijd kan hebben. Daarnaast kunt u ook uw chatgesprekken uit het verleden gebruiken om uw website of diensten te verbeteren. Krijgt u vaak dezelfde vragen? Het antwoord kan u makkelijk terughalen uit een oud gesprek of zelfs implementeren op uw website.

Zelf een live chat op uw website?

Bent u na het lezen van dit artikel ook geïnteresseerd in een live chat voor op de website van uw bedrijf? Beter Vindbaar helpt u graag verder. Wij kunnen de chatbox op uw website implementeren en aanpassen aan de huisstijl. Daarnaast is er een App waarmee u gemakkelijk kan antwoorden op de vragen van klanten in de live chat. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden (eventueel via onze live chat!).